fredag 28 november 2008

Men var är Oskar och Elin?...


Ursäkta fotomontaget i förra inlägget. Per hittade ursprungsfotot till vårt bröllop... och tänka sig, texten så som tyskarna en gång skrev den.
Das Model

Båda: Nu är vi gifta och ska bygga vårt bo,
Båda: besluten är många, det blir svårt kan ni tro.

Anna: Om vi får ungar vill jag minst hava tre.
Johan: Jag har cyklat i min ungdom, om det lyckas vi får se.
Båda: En sak är säker att en hund vill vi ha.

Johan: Ja, en Sankt Bernard det blir bra tycker ja.

Anna: Vad är det du säger, det ska vá king charles cavalier!
Johan: En kanin får då räcka, kan vi önska något mer.

Båda: Vilken model ska vi ha på vår bil?
Båda: Corsan är charmig men den saknar ju stil.

Anna: Jag vill ha kombi för våra framtidsbehov.
Johan: Men service avtalet! Kan det klara mitt prov?

Johan: Jag gillar Stockholm och storstadens liv!
Anna: Ja, men blir det för länge får du räkna med kiv.

Anna: I våran lada skall finnas hästar och får.
Johan: Lägg då in i kalkylen lön för drängen vår!

Båda: Oj vad jobbigt det här kan bli,
Båda: tur att vi har varann i vårt grubbleri.

Båda: Kärlek kan ge en kompromiss eller två,
Båda: och du kan få bestämma lite då och då.

Inga kommentarer: